mybigthings

Alla inlägg den 17 mars 2011

Av mybigthings - 17 mars 2011 12:54

För er som inte har förstått detta så älskar jag att resa. Skulle absolut kunna tänka mig resa massor. 1 gång/år känns för mig som ett bra upplägg. Är dock inte alla i familjen riktigt överens om   .


Kommer här skriva några tips som jag tycker om Turkiet nu när vi reser dit för 2:a gången irad iår. Inte alls planerat för oss att resa till Turkiet igen. Först hade vi bokat resan till Tunisien och i staden Sousse. Men tyvärr så är det ingen som i nuläget vågar resa dit pga oroligheter så fritidsresor bad oss boka om eller avboka resan. Och avbokning var inget alternativ för oss.


Vad skall man ha med sig och hur skall vi vaccinera oss.

Lutar åt att vi vuxna skall fortsätta på våran spruta på Hepatit A(från resan 2008) som man enligt hälsocentralen kunde bara fylla på nu.Så har vi ett skydd i en herrans massa år.

Sedan barnen lutar åt att vi skall ta Twintrix på som är ett kombinationsvaccin av Hepatit A & B. I och för sig så rekommenderas inte Hepatit B som ett måste med tanke på att det smittar genom blodsmitta. Men jag skulle aldrig förlåta mig själv om de fick B:sjukan:). Därför blir det så.


Själv har jag Hepatit B och S är inte intresserad av denna spruta.


Så nu väntar vi tills Hugo är 1 år innan vi kan ge barnen sprutan.


Sist vi åkte fick inte Edwin någon spruta, men nu slår vi på stort. I 20 är de sedan skyddade mot Hepatiterna.


Packlistan är alldeles för tidigt att ens tänka på.


Chao!

Av mybigthings - 17 mars 2011 11:12

Älskar leverbiff och Edwin älskar leverbiff ännu mer än vad jag gör. Helst äter jag leverbiff med min bästa vän.

På tal om min bäste vän L så stort grattis på din födelsedag idag!!

Massor av kramar till dig! Puss


Men snart kommer maken hem och han gillar absolut inte leverbiff. Undrar om han tycker vi skall äta utan honom ;). Troligen. Äh, låt karl plågas. Ibland inte så ofta som tur var får jag vara med om hans äckliga ovana. Ostbågar och kräm. Och krämen som får priset är ekströms Jordgubbsmak. BLÄ säger jag bara.


Hade en vän engång som gillade ostbågar med fil. Ja, det går faktiskt bättre än med kräm. Kräks nästan vid tanken på denna rätt. OCH så försöker S tuta i mig att de åt det här till middag. Som tur var talar inte min äkta hälft allti sanningen utan gillar att skämta:).


Kram kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards