mybigthings

Alla inlägg under oktober 2012

Av mybigthings - 16 oktober 2012 19:40

 Jobbat, bakat. Försökt få småtrollen att sova i samma säng. Ja, efter Edwin:s gulliga önskemål kunde man ju inte annat än säga. Ok, vi försöker.


Kan säga att det inte gick så bra men roligt hade de iallafall.


Ja och det bidde blåbärs cookies till bäste maken mine. Ja, det förtjänar han verkligen gottegris som han är. Det skulle han dock aldrig erkänna att han är. Jag är nog mer en social gottegris. Kan äta tokmycket på restaurang och god middag borta hos några vänner. Men hemma rör jag inte kakor. Ja om inte pms:en hägrar förstås. Vet inte vilken last som är bättre ?


Ha en trevlig kväll och imorgon är det jobb oxå. Alltid trevligt att få jobba. Skulle nog kunna jobba ihjäl mig i antalet pass om inte kroppen sade ifrån. Tyvärr lyssnar jag på min kropp. Tyvärr. Kanske blivit klokare med tiden? Snart är novemberlover här och det innebär en massa jobb. När jag får en tjänst eller en längre anställning skall jag oxå unna mig att vara ledig med småtrollen :)

Av mybigthings - 14 oktober 2012 17:31

Funderade jag faktiskt på idag om det verkligen existerade?? Tror Ni det? Jag tror faktiskt det. Kom ihåg att jag var helt i det blå under båda graviditerna med barnen mine.


Och funderade igen på det när en jobbarkompis sade det. Och funderar igen när en annan bekant blir helt i det blå när hon blir gravid. Och jag skrattar lika gott åt det både när jag själv var det och när dessa fina kvinnor blir konstiga...Men en man skulle nog säga att vi kvinnor har ännu en sak att skylla på.


Min man brukar säga att jag har så mycket att skylla på. PMS, mens, ägglossning ja att bara vara kvinna säger han faktiskt. Pytsan säger jag som fött barn, som blöder så man tror man dör varje månad ;) och faktiskt har pms humör 1 gång/månad det oxå


Och en man klagar på en förkylning

Ha en bra kväll där ute

Av mybigthings - 12 oktober 2012 10:13

Det är vad jag hoppas på. Ledig 2:a helgen irad. Eller nu ljög jag föresten förra helgen jobbade jag visst och den var inte alls roligt ja förrutom trevligt jobbsällskap. Så kan det inte bli bättre. Ja en fredag kväll räknas ändå inte som jobbhelg i min ögon. Somnar annars i soffan. Imorgon blir det kalas för bäste Dexter. Barnen längtar nästan ihjäl sig. Edwin vill inte alls ge bort presenten utan tycker han kan få den istället. Sötis.


Sedan vet jag inte riktigt vad helgen väntar. Idag har jag fått hjälp att städa ugnen och är fantastiskt tacksam över våra underbara troll. Ja, bara att gilla när de vill hjälpa till.


Bio på söndag troligen. Madagaskar 3 troligen. Och popcorn och godis säkert.


Nä ha en bra helg alla där ute!!

Ovido - Quiz & Flashcards