mybigthings

Alla inlägg under september 2011

Av mybigthings - 27 september 2011 13:53

Det är med sorg i hjärtat jag nu snart jobbar mitt sista nattpass. Har haft en helt underbar sommar och skulle önska det alltid såg ut såhär. Ett jobb och något vettigt att göra varje månad. Håller verkligen tummarna att det någon gång blir så. Idag är det absolut inte lätt att få en fast anställning. Jag skall kämpa. Ni lär höra när jag är där   .


Men skall skall göra mitt bästa att hålla humöret uppe och kämpa tills dess. Alla andra vikarier har det likadant så jag skall inte klaga.


Men nu skall jag gå och vara med småtrollen och läsa en massa böcker!


Kram på er!

Av mybigthings - 23 september 2011 20:36

Älskar detta land. MEN nu blir det absolut inte Turkiet nästa gång. Nä efter 2 gånger får det räcka. Nytt land och nya möjligheter men nu lovar jag mig själv. Inte en gång till med småbarn och småbarnstiden. Den kära småbarnstiden. Älskad och hatad.

För det mesta älskad. Fan man vet ju inget annat. Vem bryr sig om man är trött 06.00 på morgonen?

Vem bryr sig om tröjan just blev skitig trots att den nyss anlänt från tvättmaskinen? Eller om den kära lilla bebisen skitit 20ggr /dygn och kräkts på en 10?

Vem bryr sig om barnet är nysovit, nyätit och alldeles underbart gnälligt ändå?

Vem bryr sig om ens barn skriker på flygplanet och alla andra tycker ens barn är bara piss??

Ja inte jag iallafall. Fort är tiden förbi och man minns bara sina barn som underbart gulliga och underbart fina när de var små?

Förträngning på hög nivå?? Vet inte. Är absolut inte där och vet att jag absolut kommer tycka så även jag. Men en sak vet jag. Älskar våra barn sanslöst mycket ändå. Konstigt med föräldraskap. Kompisar hade man tröttnat på fort om de uppträde som en trotsig 3åring varje dag(ja Edwin är ju inte i den trotsen just nu byt I do remember...)



Ja nog om detta men Turkiet var underbart. Och våra kompisar Micke, Jennie, Moa och Willma följde även de med. Kort kommer kanske. Vi har:

* Ätit alldeles för mycket. Jag + 2kg. Samme vet inte ännu. Han är o tränar och väger sig just nu:). Så nu kör jag GI för fullt. Skall bort. Trivs inte.

* Haft inte ett moln som skymt solen på 2 veckor. Nästan deprimerande att komma hem till tokregn faktiskt..

*Skrattar mycket åt kulturen, människorna, barnen, solen, vattnet.

*Barnen har haft det toppen. Glas, dricka, shopping, lek, bus och stoj hela dagarna långa.

*Saknat...ja vet faktiskt inte. Jo frullen bestående av hårdbröd, nötter, bär. Jo, man blir less på brytbröd, ost i supertjocka skivor, juice, turkiska pannkakor och ägg. Ja övrig mat inte att klaga på men saknat frukosten. Absolut inte gott med nutella som övriga i sällskapet åt. Någon annan som har svårt med sött till frulle??


*badat oss alldeles underbart less. Härligt både i pool och på stranden. Barnen gillade poolen bättre. Edwin har blivit en riktig badis och Hugo älskade rutschkannorna.

Nä, nu skall jag gå och tänka på alla trevliga människor här hemma. Faktiskt saknat mamma, pappa och kompisarna även om jag är dålig på att erkänna att jag saknat mina föräldrar!!

Kram och ha en trevlig helg!!

Av mybigthings - 7 september 2011 11:04

För nu drar vi på lite efterlängtad semester:)

Här kommer lite bilder.

Sommaren har varit

1) Alldeles underbar. Älskar mitt jobb

2)Alldeles förfärligt jobbig. Att jobba heltid natt under korta perioder tar knäcken på oss. Och ett ryggskott där i augusti gjorde inte saken bättre.


Nu väntar hösten och nya utmaningar:). Min plan är nu att jobba så mycket jag kan och hinna umgås med vänner och familj ändå.


Våran snickare Edwin

  

Och kladdmonstret Hugo

  

Våra kära barn:)

  

William, Hugo och Akilles för ett bra tag sedan nu..

  

Hugo

   

Kära Linda och Liam


Kram på er och sköt om er nu!!

Ovido - Quiz & Flashcards