mybigthings

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av mybigthings - 20 mars 2011 19:52

Frulle: Oj nästan glömt..Yogurt. Edwin och pappa S åt fil. Hugo vätskeersättning..

Lunch: Fortsätter stadigt med frallor och lite fruktdryck. Hugo välling. Pappa vanlig lunch med fläskfile. Edwin blodpudding

Mellis: Jag...hm åt ett sent mellis med...yogurt. eller var det frallor? Edwin och pappa åt frukt tror jag. De var ute. Jag helt död.Sov nog förmodlingen

Middag: Edwin åt korv och makaroner. Jag fralla och 6 kalla korvbitar. Pappan kräktes. Hoppade tacksamt över middagen. Hugo fick en sen middag i form av välling


Måste berätta varför Hugo får välling hela dagen. Ja, han kräktes igår sent på kvällen. Då brukar vi köra med välling till honom dygnet efter han kräkts. Ja , förståss efter han tar vätskeersättning utan att kräkas.


Gjorde faktiskt igår hemmagjord vätskeersättning. Nästan godare än köpt. Samma saker i men ändå.


 Recept vätskeersättning

1 liter kallt vatten. Går även bra koka om du är osäker på vattenkvaliten.

3msk socker

½ tsk salt

Sedan går det även smaksätta med saft eller liknande. Undvik dock sura drycker för magens skull.

 

Nu mår faktiskt även jag skit. Tur solsidan är nu. Mår ännu sämre med tanke på de 6 korvbitarna och alla äckliga frallor jag proppat i mig. Alltså äter nu nästan aldrig frallor i vanliga fall och min mage är inte van.


Kram och ha en bra kväll!!

Mat
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards