mybigthings

Alla inlägg den 13 mars 2011

Av mybigthings - 13 mars 2011 21:02

Ja det kan ju faktiskt hända att många människor är. En bra sida om nässpray. Läsvärd. I Sverige är det 10dagar som gäller sedan SLUTA. Snälla lyssna på kroppen och sluta. Gör er själva inte en otjänst och fortsätt spruta. Kroppen mår dåligt av nässpray mycket längre än så.


Vi är väldigt försiktiga med våra barn när det gäller nässpray. Endast när de skall sova nattetid. Är det väldigt besvärligt även sovning dagtid.


Min manlige bättre hälft använder aldrig nässpray och vi hade en intressant diskussion idag.

-Nästan 40kr för en spray? Måste du ha det?

-(jag arg...) pröva inte kunna andas själv då!!!

-Men andas genom munnen då

-Kan inte-


Där tog den slut. Han insåg att jag ger mig inte. Det GÅR absolut inte att andas för mig när jag blir förkyld. Så här användes Nezeril FLITIGT när jag är förkyld efter rekomendationerna förståss. Annars blir det näsblod.


Ja dum som jag är så blev jag även direkt jag blev det minsta förkyld när sista graviditeten med Hugo. Då användes oxå Nezeril flitigt.


Men ALDRIG längre än 10 dagar. För då vet jag att min kropp inte behöver avsvällande utan att de blivit ett beroende istället. Så då är det hårt mot hårt och slutar bara tvärt. En policy för mig jag håller hårt i!


Ja, men att söka hjälp tycker jag den som är faktiskt riktigt fast i detta missbruk som faktiskt nässpray är. Inget att leka med.

Av mybigthings - 13 mars 2011 10:50

Visst är det roligt att städa? Nja, tycker inte jag heller. MEN det är tyvärr något som måste göras.

Rösta gärna på min omröstning så får jag se vad alla härliga människor tycker om städning som är här och besöker oss.


Nu skall mina stora grabbar åka på pimpeltävling på Medlenappet. Blir spännande för E att få pimpla för 2:a gången i hans liv. S är väldigt peppad på denna tävling. Jag och H stannar hemma och kurerar våran förkylning. Ja, vi skall till mormor och morfar. Men det är ändå en lagom aktivitet när H har en lindrig ögoninflammation. Natten har varit bättre än denna kan jag bara säga. Något mycket mer än så berättar jag inte.


För vi föräldrar skall ALDRIG glömma. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer!!


Kram och ha en bra dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards