mybigthings

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av mybigthings - 5 mars 2011 20:15

Bara älskar dessa kläder alltså. Galet bra kvalite och ja vad mer kan jag säga? Älskar iofs de flesta barnkläder som är unisex och färgglada. LITE besviken över denna säsong. Nästan att Me & I hade snäppet bättre vad gäller färg. Annars är jag fan av båda 2. En allätare. Köper annars inte alls mycket barnkläder i affären. Nästan pinsamt lite faktiskt. Satsar tyvärr hellre på kvalite. Säger tyvärr för det är GALET roligt att shopa kläder. Fast då blir det bättre till mig, alltså att då kan jag unna mig själv. Skulle min karl S inte hålla med om men det är MIN åsikt!


Här kommer jag visa vad jag köpte denna säsong från Blingo

Store killen fick dessa och ÄLSKAR de. Sitter lagomt baggy och blev bättre passform efter tvätt. Perfekt med resår. Och han snavar inte på dessa för det är resår nere oxå!


  

Lillpajken fick dessa och är stora favoriter när jag väljer kläder


  

Och så måste vi ju matcha till sommaren. 1 par till de var :). Ja inte så mkt shopping va?




Av mybigthings - 5 mars 2011 09:48

 Min moster har gått bort. Gråter när jag tänker på detta. Gråter egentligen ofta. Ser gråt egentligen som en svaghet. Känner mig befriad och svag när jag gråter. Fast ibland är jag stark. Som när S var med om bilolyckan. Har efter detta inte gråtit över det. Sörjer istället i tysthet(min karl var med om en bilolycka före jul, han lever och jobbar nu, men då kändes livet tungt)

 

Men nog om detta. Skulle skriva om min moster. Hon har ett namn men bertättar det inte i bloggen.

 

Moster

Du var en stark person. Det vet jag även om våran kontakt inte alls var god

MEN du är och var en viktig person för många

Älskad, stark, sårbar

Älskade att höra min mor glad och ledsen över dig

Omtanken du hade om alla

Styrkan du gav många

Råden du sade, skratten du menade

Ditt leende och omtanken om mamma kommer jag aldrig glömma

Änglarna kommer att skratta och le med dig

Glöm oss aldrig och hoppas vi synes en dag på ett fluffigt moln däruppe

 

Döden är för mig glädje på ett fint sätt många gånger. Att gå med lidande, sjukdom, smärta och ålderdom är inte alltid lätt. Men livet är tyvärr inte alltid lätt. I många av dessa fall oxå väntad.

 

Döden är i vissa fall sårbar, otrösterlig, smärtsam, hjärtskärande, förfärlig och bedrövligt oväntad. Framförallt när den kommer då ett barn eller ung person lämnar jordelivet.

 

I mitt jobb träffar jag mycket sjukdom, smärta och död. Ändå är jag inte rädd för döden utan mer rädd för personen som lämnar livet. Så ser jag på döden. Inte att själva dödsögonblicket är jobbigt utan tanken på personen som ligger där snart inte kommer finnas mer.

 

Hoppas snart även kunna blogga om mina fröplaner :). Visst längtar Ni att höra om dessa. Jag längtar!

 

Kram och trevlig helg!!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards