mybigthings

Alla inlägg den 16 mars 2011

Av mybigthings - 16 mars 2011 19:44

Ja så fick det bli. Nu VÄNTAR jag med spänning på resultat. Om det går bra så går det. Har satt fröer förrut så jag är inte orolig över mina kunskaper. Mer om jorden är bra. Det hänger ofta på jordkvaliten när en planta skall planeras tycker jag.


Ännu inte hittat någon favoritsåjord.


Vanliga favoritjorden till plantorna ute och sommarblommorna är p-jorden(hasselfors). Förra sommaren köpte jag jorden som en toppenbra plantskola som heter rydlinge hade. Den var jag verkligen nöjd med. Kom absolut inte ihåg namnet på den bara.


Ett test som gjordet förra året visade som jag tidigare tyckt att Hasselfors p-jord fungerar alldeles utmärk. http://www.corren.se/img/2010/5/7/5196421.pdf där har du testet som gjordes förra året. Bara att välja och vraka alltså. Finns som en hel djungel där ute.


Ha en bra kväll för nu strax börjar favoritprogrammet "sveriges mästerkock" som jag bara älskar. Åh, Per Moberg. Kom hit och laga mat. Du kanske kan lära S ett och annat så jag slipper laga mat?? Han e mycket bättre än mig på laga mat.


Jag slänger fram något som oftast är ätligt för 2 eller ibland 1½ barn står och drar mig i benen. Ja, Edwin går oftast att muta till att göra andra saker och Hugo känns som 2 barn. Inte alls nöjd. Tror snart det blir kasta ner tricket. Dvs sätta barnet i barnstolen och sedan låta ligisten kasta ner alla bestick på golvet. Brukar vara ett nöjt barn ett bra tag då!!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards