mybigthings

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av mybigthings - 18 mars 2011 19:16

Åh, blev ju inte mindre peppad nu när Fritidsresor har "kårat" vårat hotells pool som 5:e på listan över bästa poolen de har i reseprogram enligt de själva.


Pepp, pepp!


Ja barnen kommer ju förhoppningvis trivas som fisken i vattnet.


Vi kvinnor bland oss som skall fara skall unna oss en chokladmassage. Visst låter det underbart?


Nä, nu lite hockey och Chipssnaks framför Tv:n. Hockey är i min mening rätt tråkigt. MEN bor man i en hockeystad så gillar man läget helt enkelt!

Av mybigthings - 18 mars 2011 18:04

Våran stackars lilla sjukling. Bara blir hopplöst förtvivlad ibland. Bli friskt. Kräks inte!


Ja nu blir det fredagsmys när barnen knoppat in. Chips och vatten står på menyn.

Skelelfteå AIK oxå för S. Själv kanske jag kommer hit och hittar på något roligt att blogga om..


ELLER så sorterar jag lite på den externa hårddisken bland våra massa, massa kort. Dax att framkalla känner jag. Är så kul att få hem kort i brevlådan. Vi får se om det blir extrafilm denna gång oxå. Förra gången blev vi supernöjda.


Bye

Av mybigthings - 18 mars 2011 11:15

Är ju en sådan liten konstig filur som inte alls gillar ojämlikehet.

 

Vi satt och såg Moraträsk som både jag och sonen älskar. Genus gillar jag. Verkar vara lite ensam om det faktiskt. Har ingen vän/kompis som ens är intresserad av detta. Blått killar och rosa tjejer. Ja, visst är det fint. Finns ju många andra färger oxå. Ja, moraträsk gillar oxå detta tema när de började showen vi har hemma med inledningen.

-Vi kan inte lära oss alla namnen så vi döper om dela bunten.

....

-Alla pojkar får vara stora starka som får heta Svennar. Alla svennar ställer sig upp.

-Alla tjejer är soooockersöta flickor som heter Lisa..

....

Jag bara tappar hakan.

Och blir nästan kräksjuk. Älskar denna show. Men börjar fundera vilket budskap de ger alla barn??

 

Min svärmor tycker nog jag är lite söt av mig i mitt tänk. Hon tror om vi får en tjej så funderade hon vilken klädfärg jag skulle välja.

 

Alltså det är konstigt det här med genus. Tjejkläder är ibland tajta och har svårt att tåla busiga lekar. Varför? Bygger inte tjejer kojor, leker i gytjan, leker kull?? Nä, det går ju nästan inte med spetskläder? Som typ skall tvättas i 30grader.

 

Edwin har nästan bara tjejkompisar och de leker lika busigt båda 2. Ingen är lugnare. Varför skall klädkvaliten skilja så?

 

Älskar färgglada kläder, bra kvalite, coola ja det ser jag mer när jag köper kläder.  Inte att jag skulle köpa spets till en tjej för att hon är tjej. Bättre med sköna kläder hon kan leka i. Ja, det finns faktiskt för tjejer oxå.

 

Är dock inte typen som sätter på Edwin tjejkläder bara för att trotsa. Nä. Men rött och alla andra färger gillar jag. Får ofta frågan om vi har tjejer eller killar till barn. Ja, oj glömde nästan att jag oj...köpte en mörk, mörkblå overall till Edwin sist. Nog det "svennigaste" han haft.  .

 

Inte heller att jag låter Edwin leka med en docka för han måste utan hellre uppmuntrar till lek med det han tycker om. Nu råkar han ÄLSKA bilar och har sin pappa som en stor förebild. Inte mig emot. Då är det hans val. Inte mitt. Jag styr ju inte över honom med järnhand. Eller jo ibland. Liksom vi alla föräldrar gör ibland. Menar inte heller att jag tycker vi skall bli helt jämlika. Hatar själv att byta däck, tvätta bilen osv. Då tvättar jag hellre. Men gör det för jag vill. Skulle jag vilja byta däck så självklart skulle det bli så.  Fast tvätta bilen har jag försökt och fick liksom inte godkänt från alla instanser.

Chao

Av mybigthings - 18 mars 2011 10:02

Inte lätt omröstning.

Vad är viktigast?

Jag har inget facit!

Alla är lika viktiga för mig

Av mybigthings - 18 mars 2011 09:57

Suck

Hatar magsjuka!

OCH vill hellre vara på begravning av min moster och få ta farväl av henne. Men det känns så dumt att åka på begravning och ev smitta allihopa. Inte rättvist mot de personerna. Endel barn skulle dit oxå.


Kommer att tänka på min moster idag och minnas henne som jag sist träffade henne istället. Då var hon glad och pratglad som aldrig för. Ja, min moster är väldigt pratsam. Aldrig att det sitter fast där inte.


Nä, skall gå och tvätta mycket och se om lite mat åker ner i den lilla magen som har kräkts inatt. Edwin är det som drabbats denna gång. Har varit riktigt pigg idag.


Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards