mybigthings

Direktlänk till inlägg 21 mars 2011

Cake pops med kladdkakefyllning

Av mybigthings - 21 mars 2011 19:11

Har tagit receptet härifrån

Men skall skriva min egen version som jag använde

Blev inte alls lika fina men bara MÅSTE dela med mig för de blev galet goda. Skulle kunna äta upp allihopa om inte magen sade stopp.

Cake pops med kladdkakefyllning

Sätt ugnen på 175 grader

kladdkaka:

100gram smör

2 rumstempererade ägg

2,5 dl strösocker

5msk kakao

½ tsk vaniljpulver(bör tas mindre än vaniljsocker, mer koncentrerat) eller 2tsk vaniljsocker

1 dl vetemjöl

1krm salt


Garnering:

300g vit choklad

(Vi använde 100 g marabou mjölkchoklad och 200g vit choklad)


Gör:

1) smält smöret i kastrull.

2) Vispa socker och ägg poröst.

3) Blanda samman dessa 2.

4) Blanda ihop resten av de torra ingredienserna lite hur som. Gick mycket bra. Receptet jag följde skrev försiktigt. Jag slafsade och smakade mkt bra ändå.

5) Häll smeten i en rund springform ca 21cm i diameter. Placera i nedre delen av ugnen i ca 20-25 min. Skall vara rejält kladdig så det är lättare att rulla till bollar.

6) Låt den färdiga kakan svallna.

7) Rulla till bollar och doppa/ringla över vattenbadssmält choklad.

Som på bilden ovan rulla till bollar. Blir ca 25 stycken.

Strö sedan valfritt ovanpå dessa bollar före de stelnar.

Vi använde grönt/rosa strössel.

Sedan efter de stelnat träs bollarna på valfria pinnar. Använde grillpinnar

      Såhär blev resultatet av mina cake pops.

Måste testas.

Bye


 
 
Johanna

Johanna

22 mars 2011 09:08

Mmm smarrigt...förstår att ja inte hinner komma smaka när du har tre gottegrisar i huset=)

http://abeautifulmess.bloggagratis.se

mybigthings

22 mars 2011 09:46

Skall spara 1 till lördag och hoppas att det är god då oxå! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mybigthings - 7 april 2019 10:10

Hanen. Kanske inte den bästa bilden men kolla öronen!!! Honan. Hon är sååå söt och på gång. De här med kattungar va riktigt kul. Mysigt också. ...

Av mybigthings - 22 mars 2019 13:27

2 Stycken blev det. Vilken resa... Både ?? och ???? har det varit. 2 överlevde. De andra 4 väntar på begravning i vår. 4 små ?. Eller änglar för att de inte gick bra. 50 och 60 gram vägde de så otroligt de överlevde små liven som är kvar. Det här...

Av mybigthings - 13 mars 2019 22:19

Närmar sig med stormsteg nu!!! Dag 64 idag och är såååå mysigt. Hon förbereder sig sakta men säkert. Äter, sover, Mera mån om sig själv, gången är sekigare. Hon är inte riktigt lika alert som hon brukar. Sista veckan samlar kattungarna på sig pä...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:35

Ja de är mitt jobb. Sjuksköterska i hemsjukvård. Varit de sedan 2015 tror jag att de togs steget från min sida. Började banan som sjuksköterska 2006. Då på lasarettet. Rätt trevligt de med men in och ut väldigt fort. Akutvård när den behövs. Passa...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:23


Växer så det knakar. Äter massor och bebisarn börjar vara 12-14 cm långa. Inte länge kvar nu. Sover mera. Äter ägg och slickar golvet som en hund ?. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards