mybigthings

Direktlänk till inlägg 26 april 2011

Deklarerat och bikiniinköp

Av mybigthings - 26 april 2011 20:18

Finns det 2 ord som får en lika deprimerad i samma mening??


Tror inte det?


Nu är båda gjort på samma dag. Känner mig skitnöjd.


Deklarationen var som tur var detta år bara att tacka ja till. Ja tack till pengar före midsommar. Nä, det fanns ingen sådan. Men för mig fanns det en sådan. Tänkte den tanken när jag läste igenom alla siffror. Rena rama grekiskan. Nu är den gjord iallafall. Nästa år blir värre. Då är det den där hemska bilavdraget som skall in. Önskar jag hade städhjälp oxå.. Drömma kan man ju alltid. Någon utomstående som bara kom hem och hjälpte oss. ABSOLUT ingen vi känner.


Jag är en person som troligen kommer städa före hemtjänsten kommer när jag blir äldre. Kommer då nästan hellre ta städhjälp privat.


Ja och bikini är ju en pärs försig. Att stå där blek och gräsligt upplyst i omklädningsrummet. Nog för jag aldrig siktar på bli brun. Men vi skall utomlands och då är en bikini ett måste och ja på stranden oxå då förstås.



Nä nu skall jag försöka peppa er lite grann oxå. Måste bara få ändå vara lite negativ när bikiniinköp är gjort. Bikinin var iallafall ursöt och kommer troligen älska att ha på mig den. En halteneck i turkos och vitrandig. Och svart underdel. Passar bäst tycker jag. Då kan överdelen varieras.


FAST man skall ju tro på sig själv och gilla sin kropp precis som den är. Så är det med oss kvinnor. Vi måste peppas in i det oändliga. Har många otroligt vackra kvinnliga kompisar som ser ut på lika måga sätt som de är personer och jag tycker allihopa är fantastiskt vackra för att de just är de människorna som de är. Tränade som otränade. Smala, korta och lite mer kött på benen.


Kram och ha en bra kväll!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mybigthings - 7 april 2019 10:10

Hanen. Kanske inte den bästa bilden men kolla öronen!!! Honan. Hon är sååå söt och på gång. De här med kattungar va riktigt kul. Mysigt också. ...

Av mybigthings - 22 mars 2019 13:27

2 Stycken blev det. Vilken resa... Både ?? och ???? har det varit. 2 överlevde. De andra 4 väntar på begravning i vår. 4 små ?. Eller änglar för att de inte gick bra. 50 och 60 gram vägde de så otroligt de överlevde små liven som är kvar. Det här...

Av mybigthings - 13 mars 2019 22:19

Närmar sig med stormsteg nu!!! Dag 64 idag och är såååå mysigt. Hon förbereder sig sakta men säkert. Äter, sover, Mera mån om sig själv, gången är sekigare. Hon är inte riktigt lika alert som hon brukar. Sista veckan samlar kattungarna på sig pä...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:35

Ja de är mitt jobb. Sjuksköterska i hemsjukvård. Varit de sedan 2015 tror jag att de togs steget från min sida. Började banan som sjuksköterska 2006. Då på lasarettet. Rätt trevligt de med men in och ut väldigt fort. Akutvård när den behövs. Passa...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:23


Växer så det knakar. Äter massor och bebisarn börjar vara 12-14 cm långa. Inte länge kvar nu. Sover mera. Äter ägg och slickar golvet som en hund ?. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards