mybigthings

Alla inlägg den 27 april 2011

Av mybigthings - 27 april 2011 13:15

Ja det blir dagens göra lista. Ja den har varit längre. Orkar ibland inte ens tänka på allt som borde göras. Bäst nästan att bara gå ut och lämna eländet i sin ensamhet. Städning alltså.


Hör till den lilla skaran som älskar att städa, orkar inte göra det och sedan blir det antingen gjort eller lämnat åt sin ensamhet en dag till. Städning försvinner liksom inte. Ingen tag bort det. En tacksam historia som stannar även om du lämnar den.


Inser att det blir mer städning ju fler man är. Före vi skaffade barn insåg jag nog naivt nog inte att det faktiskt blir så. Städade jämt då känns det som. Så känns det nu oxå fast nu är vi fler personer som behöver städas efter. En positiv sak är att vi blivit mycket mer jämställda sedan vi fick barn. S städar betydligt mer. Förrut gjorde jag det bara av farten. Nu hinner jag inte alltid. Då måste han hjälpa båten att gå i hamnen. Ser absolut inte städning som ett kvinnojobb. Nej, som ett nödvändigt ont och som ett jobb som absolut helst bör delas på.


Kanske mer att det blir jag som stökar och donar när jag är hemma. Så ser jag det.


Chao!

Ovido - Quiz & Flashcards