mybigthings

Alla inlägg den 11 april 2011

Av mybigthings - 11 april 2011 20:05

SNÄLLA, snälla rösta nu!!

Chao

Av mybigthings - 11 april 2011 19:53

Blir galen när jag ser ett blinkande eller svart stoppljus. Det betyder ursäkta min uttrycklighet att f*n skapet inte fungerar.


Händer ändå rätt ofta här hos oss tycker jag. Tex idag när jag skulle till och från träningen(barbell, väldigt roligt). Då skall man tampas med:

1) Människor som stannat och inte hittat gasen igen.

2) Människor som inte upptäckte att det var en korsning.

3) Fartdåren.

4) Pensionären som börjar ha lite svårigheter att stanna och bedöma avstånd.

5) Människor som är en blockerare och absolut inte ens vågat eller hittar till gasen.


Inget dumt om er människor som känner er träffande. Bara det att detta fenomen är relativt komiskt och då inser man jaha...DÄRFÖR skaffade vi rondeller OCH gatukorsningar med rödljus.


Ja rondeller är en annan historia. Kanske jag tar upp när jag är sur på att personer inte kan köra i en rondell och alla tolkar regler olika.


Alltså jag är inte perfekt och skulle nog säga att jag är en liten på gränsen till fartdåre. Eller fartdåre och fartdåre. Jag skall helt enkelt fram först och har inte så stor hänsyn till den som inte hittat gasen eller är rädd om vi säger så   .

Eller först och först...

Jag funderar inte så mycket utan kollar om någon tänkt köra. Om ingen gör det så kör jag.


Imorgon skall vi till doktorn om Edwin:s skelning. Tidigt som attan. Ja, våra kära barn är vakna den tiden. MEN jag är själv inte så morgonpigg för er som känner mig.


Sedan blir det trevligt besök av en gammal barndomskompis M och hennes snart 1 årige son. Blir jättekul!


Kram och ha en bra kväll

Ovido - Quiz & Flashcards