mybigthings

Alla inlägg den 2 april 2011

Av mybigthings - 2 april 2011 08:32

Edwin har faktiskt alltid haft en konstig mage. Ända från "spädis" krånglade den. Kolik skrik var våran bästa vän de första 4 månaderna. Somnade sällan före 24.00


Sedan har den krånglat hitan och ditan. Ja iofs som de flesta barns magar gör i perioder när de skall testa sitt håll med bajseriet osv. Ofta blir det ibland oxå diareé helt utan anledning. Liksom en olöst gåta. Han har inte ont i magen och äter som en häst.


Dock blir det då ju ibland magsjuka av förklariga skäl oxå. Men gårdagen känns inte som magsjuka ändå när han leker som en vilde och äter som en häst. Brukar han aboslut inte göra om det är magsjuka och då klagar han oxå på illamående och ont i magen.


Inte lätt att bli klok på livet:). Barn och hundar. Kan det finnas ett intressantare ämne än BAJS???

Just ren och skär bajsprat. Stackars alla som inte har barn och måste genomlida detta tjat. OM just magar. mitt barns bajs är si och så och SÅ ofta gör denne sitt behov. Ibland skrattar man åt komiken...Komik eller tragik?? Det är frågan.


Jag kom ihåg där en tid i livet när komplex var en del av ens liv. Visst vi är olika och jag är väll extrem, men bryr mig inte så mitt utseende. Ibland borde det nog prioriteras högre. Bajs, har det blivit viktigare, barnens mående?. Ja helt enkelt att livet blivit annorlunda kan jag svara ja på med 2 barn.


Funderar ibland hur det skulle vara att bli mamma vid ålder under 20 år. När alla ens vänner har skola, plugg, fest och sig själva att ta hand om. Thats it och inget mer. Hur skulle det vara? Kommer komplexen över sig själv och sin identitet bort eller hinner man inte få en klar identitet då? För då hinner du inte fundera lika mycket vilken plats ditt eget ego skall ta. Tror en ungdom(ja det är vi ju tills 26 år) faktiskt behöver få bry sig om BARA sig själv och inget annat. Inget litet skrikande underverk.


Ha en bra lördag!

Ovido - Quiz & Flashcards