mybigthings

Alla inlägg den 23 april 2011

Av mybigthings - 23 april 2011 11:04

Idag skiner sola!


Blir utgång alldeles strax. Hopplöst att städa just nu..Diskmaskinen tjafsas det bredvid, damsugaren bråkas det om osv..


Ingen bra förmiddag. Är helt slut. Känner verkligen igen mig själv i Edwin. Kan och vill själv. Går inte att bortlura honom eller köra över honom. Bakslag direkt!


Hugo är som vanligt härligt överallt.


Har haft en underbar skärtorsdag hos vänner i Bureå. Tack så mycket D och S för trevligt sällskap. Barnen hade det toppen oxå. Husvagnen är invigd. Hugo sov som förväntat dåligt. Nästa gång tror jag det blir försovning natten före. Har nämligen fått tips av en förälder som gjorde så. Annars somnade aldrig barnen första natten på semestern. Och dålig sömn gör ju ingen glad.


Långfredag blev grillad hamburgare till lunch fortsatt i Bureå. Lekparken fick främmande oxå. Studsmattan togs fram och planterade lite blommor och tog bort snön från jordgubbarna. Pallkragarna väntar på hästskit och inköp av jord. Sedan fröerna oxå förstås fast det känns VÄLDIGT långt bort!


Tomaterna växer sakta. Vill ut med de i växthuset fast då måste några glasrutor inhandlas först.


Har galet mycket sommarkänslor idag!


Här kommer en iris jag vann auktion på tradera. S tycker jag är en trädgårdsnörd..Kan bara inte låta bli blommor. Kliar i fingrarna när våren kommer. Dock är denna iris väldigt kinkig. Skall ge den lite kärlek och se hur det går..

 

En svart sammetsiris för er som är nyfina



Barnen skall sova hos farmor och farfar inatt. Känns som jag och S behöver detta. Att bara få vara vuxna och ha trevligt med varandra. Tur att vi har många i våran närhet som oxå tycker om våra barn väldigt mycket  . Blir middag oleary´s och kanske bio.


Någon som har något bra tips på film som är bra på bio nu??


Imorgon blir det släktträff hos mina kusiner. Blir superkul att träffa allihopa.


Kram och ha en bra dag!


Ovido - Quiz & Flashcards