mybigthings

Alla inlägg den 18 april 2011

Av mybigthings - 18 april 2011 21:36

Vem är du vid ett inte fungerande gatukorsning??
Människor som stannat och inte hittat gasen igen.     75 %
Människor som inte upptäckte att det var en korsning.     0 %
Fartdåren.     25 %
Pensionären som börjar ha lite svårigheter att stanna och bedöma avstånd.     0 %
Människor som är en blockerare och absolut inte ens vågat eller hittar till gasen

Inte visste jag att jag hade så många som vågade rösta OCH som inte hittade gasen. Så roligt resultat. Kan nästan tänka mig många av er som läser den här bloggen som ändå är en liten "smygfartdåre.."


För er som missar mina omröstningar...ja oj så många de är..Men hur skall jag göra så Ni inte missar att rösta?? Så kul att höra eran åsikt. Älskar andras åsikt!!


Idag var min vän Linda här. Barnen hade trevligt och vi vuxna fick tjattra en stund. Alltid trevligt att träffa glada Linda. Hon gör mig glad får mig alltid till en funderare när vi är olika som personer. En riktig glädjespridare med ett stort hjärta är hon!


Annars bjuder veckan på husvagnsstädning, besök hos moder, barnvakt(hur vi nu skulle kläma in det, verkar fullspäckat redan nu), besök hos S "bäst polare", granngrillning och middag hos mina släktingar. Allting ser jag verkligen framemot.


Nä nu väntar sängen för natten kommer nog bli kortare än vad jag tycker att en natts sömn borde vara.


Kram och sov gott!

Av mybigthings - 18 april 2011 21:23

Hugo:s öroninflammation är bättre nu jämfört med i lördags. Inte helt bra men han fick antibiotika som börjat bita rejält nu.


Dock är det svårt att säga vad som påverkar honom mest när han är väldigt förkyld och påverkad andningmässigt oxå. Där hjälper flutide 1 X 1 som han blev insatt på. Hostar dock fortfarande så han nästan kräks flera gånger /dag. Tycker synd om honom. Nätterna går bättre. Vill dock fortfarande gärna sova med mig. Går bra..Mamman är dock ganska trött. Men överlever. Och kunde alltid varit värre.


Aptiten är sådär. Får nu absolut inte ligga och dricka välling. Varför jag nu är så dum att jag givit honom välling liggande tidigare får Ni fråga någon bättre vetande. Låt aldrig era barn dricka välling liggande.

OCH

bunta upp i sängen även när de är förkylda. Vi människor är inte skapta för att ligga ner.

Plant alltså..


Har satt om tomatplantorna nu. Blev visst en hel den inser jag nu  .  Vi får se hur det går med den odlingen. Har tänkt laga 2 rutor till växthuset innan det är brukbart. Införskaffa en automatisk lycköppnare och värmefläkt med inbyggd frostvakt och inbyggd fläktsystem. Ja mycket på önskelistan. Leverantören som har dessa fina grejer..Eller leverantör och leverantör. Företag. Här är det ingen storbloggare bakom som får gåvor inte utan från egna plånkan(börsen).


Våren är på G i stora steg och hela familjen stortrivs när till och med gräsmattan syns. Helt underbart.


Får se om det blir premiärtur till kära vänner till helgen!. Den skall iallafall städas ur. Jag och grabbarna skall ta oss dit för en svängom.


Chao

Ovido - Quiz & Flashcards