mybigthings

Alla inlägg den 12 april 2011

Av mybigthings - 12 april 2011 20:21

Idag var vi till läkaren för rådgivning i hans astma. Ursäkta förvirringen igår att jag skrev att han skulle och kolla skelningen. Var nog vimsigast själv..


Läkaren sade iallafall att vi skulle påbörja igen inhalation Airomir och pulmicort i 1 dos av vardera varje kväll. Denna ordination pga att han faktiskt sedan i lördags har börjat hosta nu igen. Jättejobbigt faktiskt för oss alla. Symtom han får när han blir sämre i sin astma:

1) Hostar och får svårare att leka utan ansträngning.

2) Hostar på nätter och sover sämre

3) Äter sämnre och går inte upp i vikt som han skall. Denna skall egentligen på plats 1 över vad vi föräldrar tycker är jobbigt, men Edwins ordning är denna lista.

4) Är tröttare och gnälligare än vanligt.


Singulair tyckte läkaren och vi gemensamt att han skulle fortsätta med till i höst iallafall. Sedan skulle en ny vikt och längdkurva föras innan sommarlovet.


Om inte detta hjälper skulle båda inhalationerna ges på morgonen oxå.


Jag vill bara han skall må bra. Är inte alls kul att se att astma kan påverka så mycket utan att faktiskt ge klassiska symtomet som andnöd.


Har varken han eller jag haft. Hoppas vi slipper detta oxå.


Min käre bättre hälft S har mått illa idag. Vet inte riktigt vad det är med honom och inte han själv heller. Så länge han inte kräks är jag nöjd och han verkar klarat sig från det ännu.


Har varit och lekt idag en massa med min barndomsvän M och hennes son. Våra barn har haft galet kul. Hugo och hennes son hade jättekul tillsammans och Edwin lekte med M sambo. Kallade honom så fint Madde fast han inte alls heter det. Sötis. Inte så lätt med namn inte...


Hugo har nu tagit 3 steg och klättrar om möjligt ännu mer nu. Häromdagen fann jag honom stå på diskmaskinen och rivit ut videokameran som så fint låg där uppe på "behörigt" avstånd från honom. Trodde jag ??? HA!!! Fick jag. Även börjat klättra upp på våran soffa genom en rottingmöbel. Hm, snart slut på mina sovmorgnar på egen hand tycker jag mig spå i handflatan.


Kram och ha en bra kväll!


Ovido - Quiz & Flashcards