mybigthings

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Att våga vara den du precis är trots alla "normer" och synsätt på oss..

Av mybigthings - 20 maj 2011 13:41

Inte alltid lätt. Men vem bryr sig egentligen? Vill vi inte bara bli älskade för just den vi är? Vi kanske "behöver" få vara sådär fjantiga, trevliga och otroligt uppstoppade ibland. Skratta åt det vi inte tycker är roligt, vara trevlig mot de personer vi inte gillar. Lyssna på sådant vi inte bryr oss om. Hålla inne med känslor och tankar för att faktiskt inte såra. Inte säga allting vi jämt tycker för att faktiskt tyvärr inte bli mobbade eller utfrysta. För att människor faktiskt skall respektera oss.


ELLER?


Är det så att modighet, ilska, självförtroende, förtroende, ärlighet, uppriktighet, baksträvan, uppmuntran, tokskrattande, pinsamheter är bättre?? SVAGHET glömde jag framförallt att våga visa sig stark och svag inför andra. Våga visa sina brister.


I en vänskap måste du visa dina 2:a sidor tror jag. Fast det beror iofs vilken vänskap man har och hur öppen den andre personen är.


Jag har svårt att vara på ett visst sätt. Konstigt nog. Om jag gillar någon så får den personen veta detta. Så enkelt är det. Älskar att strö med komplimanger. Kanske lite sämre med detta till vissa personer. Mina föräldrar tex. Gillar de  en massa, men dålig på att säga detta.


Ha en bra fredagkväll!

Det skall jag ha. Med brudar jag gillar en massa. Så akta er brudar för komplimanger och en massa god mat och trevligt sällskap skall vi ha.


 
 
Johanna

Johanna

21 maj 2011 18:32

Och en massa komplimanger de blev=) Men du är för fin, jag önskar jag kunde ge komplimanger lite lättare och lika ofta som du...men jag tror du vet va ja tycker om dig och att ja inte behöver säga de jämt...eller??=)

PUSS och tack för igår

http://abeautifulmess.bloggagratis.se

mybigthings

21 maj 2011 19:34

Precis:). Exakt så är det.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mybigthings - 7 april 2019 10:10

Hanen. Kanske inte den bästa bilden men kolla öronen!!! Honan. Hon är sååå söt och på gång. De här med kattungar va riktigt kul. Mysigt också. ...

Av mybigthings - 22 mars 2019 13:27

2 Stycken blev det. Vilken resa... Både ?? och ???? har det varit. 2 överlevde. De andra 4 väntar på begravning i vår. 4 små ?. Eller änglar för att de inte gick bra. 50 och 60 gram vägde de så otroligt de överlevde små liven som är kvar. Det här...

Av mybigthings - 13 mars 2019 22:19

Närmar sig med stormsteg nu!!! Dag 64 idag och är såååå mysigt. Hon förbereder sig sakta men säkert. Äter, sover, Mera mån om sig själv, gången är sekigare. Hon är inte riktigt lika alert som hon brukar. Sista veckan samlar kattungarna på sig pä...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:35

Ja de är mitt jobb. Sjuksköterska i hemsjukvård. Varit de sedan 2015 tror jag att de togs steget från min sida. Började banan som sjuksköterska 2006. Då på lasarettet. Rätt trevligt de med men in och ut väldigt fort. Akutvård när den behövs. Passa...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:23


Växer så det knakar. Äter massor och bebisarn börjar vara 12-14 cm långa. Inte länge kvar nu. Sover mera. Äter ägg och slickar golvet som en hund ?. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards