mybigthings

Alla inlägg den 25 maj 2011

Av mybigthings - 25 maj 2011 19:54

 
Tips för nya användare

RAKMYTERNA AVSLÖJAS

När ska jag fråga mamma om rakning och vad ska jag säga?
Tips 1

När ska jag fråga mamma om rakning och vad ska jag säga?

Var ärlig! Vi vet att det kan vara svårt att prata med föräldrar om sånt här, men du kommer att bli förvånad över hur positiva de kan vara. Försök säga något i stil med “Mamma, jag gillar inte riktigt håret på mina ben och jag skulle vilja testa att raka mig. Jag skulle vilja att du hjälper mig


Gilett som säljer rakhyvlar har alltså detta hemska inlägg på sin hemsida. Finner absolut inga ord och tycker INTE det är ok att uppmuntra även föräldrar att "förklara tidigt" för sina döttrar vad rakning innebär.


Behöver man förklara sådant för sina barn? Tror man de är förståndshandikappade då eller. De flesta barn vet faktiskt vad rakning innebär utan att man behöver pränta in de i deras små oskyldiga huvuden. Låt barn vara barn så länge de önskar istället!!


Sedan är det klart att vi föräldrar tycker och tänker olika oxå.

-13 år är längre ingen ung siffra för att börja bruka alkohol. 13 år?? BLÄ

-Sexualundervisning ja det sköter nog skolan och media rätt bra tror jag. Internet oxå framförallt. HM..

-Grupptryck är heller ingen höjdare i mina ögon.


Ja kanske vi som har små barn börjar förstå att det här med små barn, små bekymmer och stora barn stora bekymmer.


Nu är ju rakning en harmlös sak även i mina ögon  .


OCH barn/tonåringar måste få vara det oxå. Testa sina vingar/gränssättningar/kompisar/föräldrar. Nog viktigtast att finnas där och försöka stötta NÄR det kommer. Långt bort.


Kram och ha en bra kväll!



Ovido - Quiz & Flashcards