mybigthings

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Lunka på

Av mybigthings - 24 mars 2013 20:01

Så går det just nu. I ett lunk. Ingen panik, inga obstruktiva känslor eller tankar. Ja det lunkar på. Lät kanske dramatiskt men det är det inte. Ja att vara gravid och 50% sjukskriven har sina för och nackdelar. Behöver inte fundera om jobb när det bara är några timmar/vecka som skall fyllas. Ingen stress upp på morgonen förrutom 2 barn som oftast vaknar väldigt tidigt. Ja för er som inte visste detta så gillar små barn att i början av mars till slutet på mars att reta gallfeber på sina morgontrötta föräldrar då föräldrarna inte alls kan förstå att mellan kl 5-7 är en alldeles normal tid att stiga upp tills det blir sommartid den 31mars. Längtar. Ja det är bara förnamnet:). Ja alltså det är ju så ljust på morgonen. Det är det det handlar om.


Ja och stressen över jobb finns inte ens. Den brukar finnas. Finns hur mycket jobb som helst men kan inte ens röra mig ibland pga foglossning så det är inget för mig att vilja flänga till alla möjliga ställen som jag inte alls brukar vara främmande för. Som en fotboll ser jag ut. Och jo så har jag sett ut alla 3 graviditeterna. Fast kanske lite större än vanligt. Barnmorskan ville inte ens väga mig på förra kontrollen. Ja då blir man förvånad. Hon borde alla som har fobi över sin vikt gå till  


Har nästan tom köpt att jag inte alls är smidig och har ont som gör många moment omöjliga. Kan tom köpa detta faktum. Barnen gör grejer för mig och jag fattar inte ens hur bra jag har det. Min bättre hälft damsugar och donar på. Han är helt underbar. Hur tackar man en annan människa så mycket som jag faktiskt borde tacka honom?


Saknar att göra en massa saker oxå, men konstigt nog köper jag att det inte fungerar heller. Nä inte deprimerad heller. Har ibland funderat om jag borde vara det... Men kommer fram till

- Nä, inte min stil. Kan verka cynisk och hård. Men är oftast glad och deppig nja inte riktigt min stil. Säger om jag gillar en människa och ja om jag inte gillar han/hon så spelar inte det någon roll heller. Världen går inte under.


Skänkte faktiskt 100kr till någon välgörenhet nyss. Wateraid tror jag det hette. Tänker ofta. Oj, det borde jag göra. Blir dock ibland, men hur vet jag det kommer i rätt händer? Men efter vattentjafset som var här för 2år sedan så tänkte jag. Jomen självklart skall alla ha gott vatten. Helt sjukt att alla människor inte har vatten. För oss så offattbart att det inte går förstå. Oftast känner jag så inför krig och elände, fattigdom osv där det behövs pengar. Men så kan ju ingen ha det. Vill som på med skyglapparna. Fast vet att det förekommer och i större utsträckning än vi vågar förstå.

Ha en bra kväll!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mybigthings - 7 april 2019 10:10

Hanen. Kanske inte den bästa bilden men kolla öronen!!! Honan. Hon är sååå söt och på gång. De här med kattungar va riktigt kul. Mysigt också. ...

Av mybigthings - 22 mars 2019 13:27

2 Stycken blev det. Vilken resa... Både ?? och ???? har det varit. 2 överlevde. De andra 4 väntar på begravning i vår. 4 små ?. Eller änglar för att de inte gick bra. 50 och 60 gram vägde de så otroligt de överlevde små liven som är kvar. Det här...

Av mybigthings - 13 mars 2019 22:19

Närmar sig med stormsteg nu!!! Dag 64 idag och är såååå mysigt. Hon förbereder sig sakta men säkert. Äter, sover, Mera mån om sig själv, gången är sekigare. Hon är inte riktigt lika alert som hon brukar. Sista veckan samlar kattungarna på sig pä...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:35

Ja de är mitt jobb. Sjuksköterska i hemsjukvård. Varit de sedan 2015 tror jag att de togs steget från min sida. Började banan som sjuksköterska 2006. Då på lasarettet. Rätt trevligt de med men in och ut väldigt fort. Akutvård när den behövs. Passa...

Av mybigthings - 5 mars 2019 18:23


Växer så det knakar. Äter massor och bebisarn börjar vara 12-14 cm långa. Inte länge kvar nu. Sover mera. Äter ägg och slickar golvet som en hund ?. Kram ...

Ovido - Quiz & Flashcards