mybigthings

Alla inlägg den 29 mars 2013

Av mybigthings - 29 mars 2013 10:29

Den som trodde att ett liv med barn är tråkigt, jobbigt, ofantligt jobbigt igen borde tänka om. Har en liten lista till varför jag inte tycker så. Ja alla kan och vill ju inte få barn och visst vissa dagar drar jag i mitt hår av förtvivlan och visst det är inte kul att ha ont och ha barn. Ja det har jag kommit fram till.


  • Ingen dag blir den andra lik. Trodde man att dagen före var det bästa i ens liv så kan andra dagen därpå bli ännu bättre.
  • Trodde du sovmorgon var det bästa som fanns skulle du pröva ett födelsedagsfika med fullt kaos i sängen. Slår även upp den mest morgontröttas ögon. Eller en blöt puss på morgonen. Eller ett skratt.
  • Trodde du sjukdom var jobbigt före barn så borde du prova det efter barn oxå. Då känner du dig plötsligt inte så sjuk längre. Har själv haft 39, 1 och funderade vad det var för fel på mig utan att fatta att jag var sjuk. Då barnen är sjuka funderar jag inte.
  • Ja resa med barn får jag ibland frågan hur jag kan tycka är kul. Går inte att förklara. Helt underbart att se ett plaskande barn i poolen eller lyckan över ett exotiskt träd eller ett djur. Ja de ser saker vi vuxna totalt missar. Flygplanet? Ja det kanske inte är det roligaste fast om du inte utsätter livet för spänning så får du inget tillbaka.
  • Kalas fick plöstligt en annan innebörd. Älskar barnkalas. Mitt eget var ju inte alls lika kul även om det är trevligt att träffa nära och kära. Att ge bort är alltid roligare.
  • Bada och leka fick en annan innebörd. Ja utomhus är svårt att slå. Kan känna mig deppig och alldeles tråkig en dag och så får man se barnen röra småbena. Oslagbart.

Ja men barn är inte allt. Älskar min familj och utan mina vänner vore jag tom. Tom ett tomt papper utan något på. Min familj och vänner kan få mig att känna likadant som ovan faktiskt.


Ha en trevlig påsk även om jag inte är så mycket för det här med firande hit och dit. Eller jo det kanske jag gillar. Jaja sol och sommar är ändå bäst!

Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards