mybigthings

Alla inlägg den 15 februari 2012

Av mybigthings - 15 februari 2012 21:54

Det är intressant tycker jag. Ledarskap. Hade jag varit ledartypen eller varit modig nog hade jag lätt blivit chef.


Älskar att styra och ställa till lite liv. Men är alldeles för feg. Att våga vara den jag är.


Man har ju mött en hel drös med chefer genoom åren och jag skulle tycka att ledarskap skulle vara otroligt intressant att läsa om. Hur man kan leda en grupp utan att de egentligen känner sig ledda? Det är för mig intressant. För det är precis som men barn. De vill ha tyglar, men inte känna av att kopplet sitter där. EXAKT så är vi som anställda oxå. Vi vill ha en ledare bakom oss MEN ändå känna oss delaktiga och inte totalt överkörda.


Utan en bra chef fungerar inte ett skepp. Så är det bara. Endel är martyrer, andra mesiga nästintill osynliga för personalen.

Nä nu blev jag sugen på att läsa en bok om ledarskap!


Kram på er!!

Ovido - Quiz & Flashcards